توسعه ایستگاه‌های «دیتالاگر» در دستور کار هواشناسی خراسان رضوی است‌

توسعه ایستگاه‌های «دیتالاگر» در دستور کار هواشناسی خراسان رضوی است‌

مدیرکل هواشناسی خراسان رضوی گفت: توسعه ایستگاه‌های «دیتالاگر» در دستور کار هواشناسی خراسان رضوی است.

مجید حبیبی‌نوخندان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهد مقدس، در رابطه با پروژه‌های افتتاح شده هفته دولت در سازمان هواشناسی خراسان‌رضوی اظهار داشت: در هفته دولت ما چندین پروژه افتتاح کرده‌ایم که نخستین آن ایستگاه هواشناسی جاده‌ای در محور مشهد به قوچان بوده است.

مدیرکل هواشناسی خراسان رضوی افزود: ایستگاه هواشناسی جاده‌ای مشهد به قوچان از محل اعتبارات زیارت و پشتیبانی معاونت هماهنگی زائران استانداری خراسان رضوی خریداری و نصب شد.

نوخندان بیان کرد: تا قبل از افتتاح این ایستگاه، سه ایستگاه جاده‌ای دیگر در مشهد به گردنه رباط سفید، مشهد به نیشابور (ابرشت)، مشهد به درگز (گردنه تیوان) وجود داشت.

وی تصریح کرد: این ایستگاه با هدف پایش وضعیت آب‌وهوایی حمل و نقل جاده‌ای در محور مشهد به قوچان در محل راهدارخانه راهبران در جنب دهستان آلماجق نصب شده ‌که هزینه نصب و راه‌اندازی این ایستگاه 400 میلیون تومان است.

مدیرکل هواشناسی خراسان‌رضوی گفت: یکی دیگر از پروژه‌های افتتاح شده در هفته دولت ایجاد سامانه تلفنی سه رقمی 134 در کاشمر با داشتن 8 خط آزاد است که مردم این شهر می‌توانند با شماره‌گیری این سامانه از وضعیت فعلی تمام پارامتر‌های جوی شهرستان کاشمر و شهرستان‌های اطراف و وضعیت جوی سراسر کشور و شرایط جوی 24 ساعت آینده در جریان قرار گیرند.

حبیبی نوخندان گفت: افتتاح ایستگاه هواشناسی خودکار منطقه کوهسرخ در شهر ریوش یکی از پروژه‌های افتتاح شده اداره کل هواشناسی خراسان رضوی در هفته دولت بوده است.

وی خاطر نشان کرد: روز گذشته ایستگاه سنجش کیفیت هوا در اطراف حرم مطهر رضوی مورد افتتاح قرار گرفت که این ایستگاه تمامی گازهای موجود در جو را اندازه‌گیری کرده و مشخص می‌کند که کدام گاز سبب آلودگی هوا شده است.

مدیرکل هواشناسی خراسان‌رضوی تصریح کرد: راه‌اندازی این ایستگاه با همکاری آستان قدس رضوی و حمایت سازمان هواشناسی کشور با اعتبارات ملی بوده که می‌تواند این ایستگاه به مسئولان و شهرداری کمک شایانی داشته باشد.

نوخندان با بیان اینکه در حال حاضر 13 ایستگاه در خراسان رضوی وجود دارد، گفت: این ایستگاه‌ها هر کدام در موقعیت جغرافیایی خاص خود قرار دارند اما ایستگاه سنجش کیفیت هوا که روز گذشته در اطراف حرم مطهر رضوی مورد افتتاح قرار گرفت نخستین ایستگاه در اطراف حرم مطهر رضوی بوده است.

وی در رابطه با مهم‌ترین پروژه‌های پیش‌رو هواشناسی خراسان رضوی گفت: مهم‌ترین برنامه‌ای را که پیش‌رو داریم توسعه و به‌روز رسانی شبکه‌های ایستگاه «دیتا‌لاگر» است که این ایستگاه‌ها می‌توانند به صورت خودکار میزان بارش را درج کنند که ظرف یک ماه آینده قرار است این ایستگاه افتتاح شود.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon