هک‌کردن تلفن همراه عمده‌ترین روش سوء استفاده مجرمین اینترنتی است

هک‌کردن تلفن همراه عمده‌ترین روش سوء استفاده مجرمین اینترنتی است

رئیس پلیس فتای آذربایجان‌غربی گفت: هک کردن تلفن همراه عمده‌ترین روش سوء استفاده مجرمین اینترنتی است.

سرهنگ حسن کوره‌بلاغی در گفت‌وگو با تسنیم درارومیه، اظهار داشت: امروزه نفود به دنیای مجازی کاربران و استفاده از اطلاعات شخصی آنها در اینترنت به امری فراگیر تبدیل شده و در این زمینه هک تلفن همراه، ابعاد محسوس‌تری پیدا کرده است.

رئیس پلیس فتای آذربایجان‌غربی گفت: متاسفانه هکرها به راحتی می‌توانند از طریق هک کردن گوشی‌های تلفن همراه با روشن بودن بلوتوث گوشی، به تمامی اطلاعات شخصی افراد دسترسی داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه رایج‌ترین شیوه‌ هک موبایل توسط افراد سودجو، بلوتوث است تصریح کرد: بیشترین هک موبایل در مکانهای عمومی صورت گرفته و در این باره برخی افراد با روشن کردن گوشی‌های موبایل، اقدام به تبادل اطلاعات از جمله فیلم و موسیقی می‌کنند و در این صورت هکرها با نفوذ خود به راحتی می‌توانند گوشی‌های موبایل افراد را هک کنند.

کوره‌بلاغی با تاکید بر اینکه باید نام بلوتوث خود را به گونه‌ای انتخاب کرد که توجه هکرها را به خود جلب نکند افزود: در این باره مردم نباید نام و مدل گوشی خود را به عنوان بلوتوث انتخاب کنند.

رئیس پلیس فتای آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه مردم باید از قرار دادن اطلاعات شخصی خود مانند عکس و فیلم بر روی هر گونه دستگاه دیجیتال که دارای بلوتوث است خودداری کنند بیان کرد: علاوه بر آن مردم نباید در هنگام ارسال بلوتوث از رمزهای قابل پیش‌بینی استفاده کنند چون نفر سوم یعنی هکرها توانایی باز شدنش را می‌یابند.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon