۲۳۰ میلیارد ریال تسهیلات به کشاورزان استان مرکزی اعطاء می‌شود ‌


230 میلیارد ریال تسهیلات به کشاورزان استان مرکزی اعطاء می‌شود ‌

مدیر مکانیزاسیون جهاد‌کشاورزی استان مرکزی گفت: با هدف افزایش استفاده از تجهیزات مکانیزه ۲۳۰ میلیارد ریال تسهیلات به کشاورزان اعطا می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، علیرضا کیشانی ظهر امروز در جمع خبرنگاران، با اشاره به تعداد شرکت‌های تولید ادوات کشاورزی در استان مرکزی اظهار داشت: در سطح استان ‌به‌طور عمده 2 شرکت تولید‌کننده ادوات کشاورزی وجود دارد که تولیدات این شرکت‌ها شامل کارنده و خاک‌ورز می‌شود.

وی افزود: میزان تولید سالیانه این 2 شرکت بیش از 2 هزار دستگاه است که انواع بذرکارها و خاک‌ورزها را شامل می‌شود که می‌تواند نقش مهمی در کاشت، افزایش استفاده از تجهیزات مکانیزه  و خاک‌ورزی داشته‌باشد.

مدیر مکانیزاسیون جهاد کشاورزی استان مرکزی با اشاره به سطوح زیرکشت به‌روش مکانیزه گفت: درجه استفاده از مکانیزاسیون در استان مرکزی 65 درصد است و طبق برنامه‌های پیش‌بینی شده یک برنامه با هدف 3ساله در نظر داریم که کشاورزی‌های آبی را تا 80 درصد و کشاورزی‌های دیمی را تا 90 درصد به تجهیزات مکانیزه مجهز شوند.

کیشانی خاطرنشان کرد: در حال حاضر در استان مرکزی در حال تولید ماشین بذرکاری‌ مستقیم هستیم، این ماشین آلات در راستای حفظ اراضی از شخم بیش از اندازه، حفظ مواد آلی خاک و کاهش مصرف انرژی ساخته می‌شوند، تولید این دستگاه‌ها از سیاست‌های کلی وزارت جهاد کشاورزی است.

وی با اشاره به اولویت در فعالیت کشاورزی گفت: کشاورزی حفاظتی از اولویت‌ها محسوب می‌شود و در مسائل مختلفی مانند انرژی، نیروی کار، سرعت عملیات کار و حفظ بقا و مواد آلی خاک می‌توان صرفه‌جویی کرد، اگر مواد آلی خاک افزایش پیدا کند میزان کارآیی آب افزایش و مصرف آب هم کاهش می‌یابد.

مدیر مکانیزاسیون جهاد کشاورزی استان مرکزی ادامه داد: از هر واحد تولید‌کننده تجهیزات کشاورزی سالانه بیش از یک‌هزار دستگاه با کارآیی‌های متفاوت وارد بازار می‌شود، تسهیلاتی از 3 سال گذشته به کشاورزان اعطا می‎‌گردد که از 180 میلیارد تومان به  230 میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است.

کیشانی اضافه کرد: ضریب مکانیزاسیون امسال 5 درصد نسبت به سال قبل افزایش داشته است که لازمه تحقق این 5 درصد در سطح استان، 420 دستگاه تراکتور با توان‌های بین 75 تا 100 اسب بخار بوده که وارد عرصه کشاورزی شده است.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon