دانشگاه مازندران میزبان نخستین المپیاد سبز در ایران شد


دانشگاه مازندران میزبان نخستین المپیاد سبز در ایران شد

معاون دانشجویی دانشگاه مازندران از برگزاری نخستین المپیاد سبز ایران به میزبانی دانشگاه مازندران خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری به نقل از کمیته خبری المپیاد ورزش همگانی کشور؛ فرزام فرزان اظهار داشت: هدف اصلی از میزبانی این رویداد فرهنگی- ورزشی حفاظت از محیط زیست، همکاری داوطلبان افتخاری، توسعه گردشگری در استان مازندران و پیوند بین علم و دانش در حیطه ورزش است.

وی افزود: المپیاد ورزش‌های همگانی دانشجویان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی از روز سه شنبه دهم شهریور با ورود تیم‌ها به مجتمع رفاهی دانشگاه مازندران آغاز خواهد شد و تا نوزدهم شهریور در دو بخش پسران و دختران ادامه خواهد یافت.

فرزان گفت: برای برگزاری این المپیاد در ستاد برگزاری از سه دسته افراد استفاده کردیم که شامل پرسنل اداری دانشگاه مازندران از اداره تربیت بدنی و سایر ادارات، نیروهای داوطلب که عمدتاً دانشجویان و دانش‌آموختگان رشته‌های مختلف به خصوص تربیت بدنی هستند و تعدادی از کارمندان سازمان امور دانشجویان وزارت علوم هستند و سایر نیروها در قالب قراردادهای مختلف با ما همکاری دارند.

وی افزود: این المپیاد در پنج رشته لی‌لی تعادلی، چرخ تانک، بولینگ با پا، دارت و فریزبی (مخصوص معلولان) و در دو بخش پسران و دختران برگزار می‌شود.

فرزان عنوان کرد: با توجه به اینکه این المپیاد در خطه سرسبز شمال برای آشنایی با جنبه‌های مختلف طبیعت در نظر گرفته شده، تدابیری اخذ شد تا کمترین آسیب به محیط زیست وارد شود و برای حفاظت از آن نیز اقدام خواهد شد.

وی گفت: امیدواریم که با روش‌های مختلف اتخاذ شده در این المپیاد علاوه بر ترویج ورزش‌های همگانی الگوی علمی ورزشی خوبی برای دست‌اندرکاران این رشته فراهم شود.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon