دوره‌های آموزشی ضمن‌خدمت معلمان ایلام آغاز شد


دوره‌های آموزشی ضمن‌خدمت معلمان ایلام آغاز شد

مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام گفت: دوره‌های آموزشی ضمن‌خدمت معلمان پایه‌های پنجم، نهم و پیش‌دانشگاهی استان ایلام آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ایلام، به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش ایلام، علی بیرانوند از آغاز دوره‌های آموزشی ضمن خدمت معلمان پایه‌های پنجم، نهم و پیش دانشگاهی علوم انسانی خبر داد و اظهار داشت: با توجه به اتمام دوره‌های آموزشی تأمین مدرسی و حسب مصوبات کمیته اجرایی آموزش و توانمندسازی کارکنان استان ایلام، دوره‌های آموزشی معلمان پایه‌های پنجم ابتدایی، سوم متوسطه اول و پیش‌دانشگاهی علوم انسانی استان به‌عنوان یکی از مهم‌ترین برنامه‌های پروژه مهر 94 از روز شنبه مورخ 14 شهریور در شهرستان‌ها و مناطق مجری دوره‌ها برگزار می‌شوند.

وی افزود: دوره‌های آموزشی کتب جدید‌التألیف پایه پنجم ابتدایی به مدت 62 ساعت در دو ماده درسی ریاضی و مطالعات اجتماعی (همراه با کلیات دروس علوم، فارسی، دینی و قرآن، هنر و تربیت بدنی) برای تعداد 851 نفر معلمان پایهٔ مذکور به شیوهٔ منطقه‌ای در تمامی شهرستان‌ها و مناطق تابعه برگزار می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام عنوان کرد: دوره‌های آموزشی کتب جدیدالتألیف پایه سوم متوسطه اول به مدت 246 ساعت در 10 ماده درسی به شیوهٔ قطبی استانی در شش شهرستان مجری دوره برای تعداد 2206 نفر دبیران پایهٔ مذکور در سطح استان برگزار می‌شود.

وی گفت: همچنین دوره آموزشی درس فلسفه پیش دانشگاهی به‌مدت 12 ساعت به شیوهٔ قطبی استانی در دو شهرستان مجری دوره برای تعداد 74 نفر دبیران درس مذکور برگزار می‌شود.

بیرانوند خاطرنشان کرد: بخشنامه اجرای دوره‌های آموزشی همراه با تعداد کلاس‌های مجاز و مشخصات مدرسان هر دوره به تمامی شهرستان‌ها و مناطق تابعه ابلاغ شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش ایلام با بیان اینکه زمان و مکان اجرای هر یک از دوره‌ها در شهرستان‌ها و مناطق تابعه توسط کار‌شناس آموزش نیروی انسانی شهرستان و منطقه به اطلاع فراگیران ذی‌ربط می‌رسد، تصریح کرد: با تأکید وزارت متبوع و به جهت آشنایی کامل معلمان با تغییرات کتب درسی و روش‌های نوین تدریس، تلاش بر این است که حتی‌الامکان تمامی دوره‌های آموزشی تا پایان شهریور ماه سال جاری به اتمام برسند.

بیرانوند عنوان کرد: تعداد 64 نفر مدرس آموزش دیده، تدریس دوره‌های آموزشی یاد شده در سطح استان را بر عهده دارند و در مجموع طبق برنامه ریزی‌های به‌عمل آمده تا پایان شهریور ماه، تعداد 3131 نفر معلمان پایه‌های پنجم، نهم و پیش دانشگاهی علوم انسانی در 13 ماده درسی به مدت 320 ساعت در قالب 113 کلاس، دوره‌های آموزشی ضمن خدمت کتاب‌های جدیدالتألیف را طی می‌کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش با تبیین ضرورت انجام این دوره‌ها تاکید کرد: با توجه به محدودیت زمان و منابع مالی، تکرار دوره‌ها به هیچ عنوان امکان پذیر نیست، بنابر این شرکت تمامی معلمان مدارس دولتی، غیردولتی و استثنایی اعم از رسمی، پیمانی، حق‌التدریس، آزاد و بازنشسته در دوره‌های آموزشی مربوط در شهریور ماه الزامی است.

انتهای پیام/ع

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon