برجام از آمریکا می‌خواهد در برابر حمله اسرائیل از ایران دفاع کند

برجام از آمریکا می‌خواهد در برابر حمله اسرائیل از ایران دفاع کند

نامزد جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تاکید کرد که بر اساس توافق هسته ای، اگر اسرائیل به ایران حمله کند، من فکر می‌کنم ما مجبور خواهیم بود تا از ایران در برابر حمله اسرائیل دفاع کنیم.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، دونالد ترامپ نامزد جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در مصاحبه تلفنی با سی ان ان تصریح کرد: بر اساس مفاد توافقنامه هسته ای ایران، اگر اسرائیل بخواهد به جمهوری اسلامی حمله کند، ایالات متحده مجبور خواهد بود تا به تهران کمک نماید.

ترامپ از زمانی که نامزدی خود را برای انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا اعلام کرده، به صورت علنی مخالفت خود را با توافق هسته ای ایران بیان نموده است. ترامپ بر این باور است که آمریکا باید برای چندین ماه دیگر تحریمها علیه ایران را تشدید می کرد.

وی همچنین این مساله را غیر قابل قبول می داند که 24 روز قبل از بازرسی از تاسیسات اتمی ایران باید این مساله به تهران اعلام شود.

ولی ترامپ در تازه ترین اظهارات خود، تعابیر غیر متعارفی را به کار برده و بر این باور است که بر اساس مفاد توافق هسته ای آمریکا باید در صورت حمله اسرائیل، در کنار ایران بجنگد.

ترامپ در ادامه گفت: شما می دانید، برخی چیزها در توافق ایران وجود دارد که من واقعا آن را درک نمی کنم و هیچ کس نیز تاکنون این مساله را توضیح نداده است که اگر کشوری به ایران حمله کند، ما مجبور خواهیم بود تا از ایرانی ها دفاع کنیم.

اعلام حمایت باربارا میکولسکی سناتور دموکرات از توافق هسته ای ایران موجب شد تا باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا 34 رای لازم برای حفظ وتوی احتمالی خود به قطعنامه مخالفت کنگره با توافق هسته ای را به دست آورد.

کنگره آمریکا تا 17 سپتامبر (26 شهریور) فرصت دارد تا در خصوص این توافقنامه رای گیری کند. در صورت رد این توافقنامه از سوی کنگره، اوباما نیز 22 روز فرصت دارد تا آن را وتو کند. کنگره برای رد وتوی اوباما نیاز به دو سوم آراء نمایندگان دارد.البته ظاهرا کنگره آمریکا به دنبال راهکارهای دیگری برای مقابله با برجام است.

انتهای پیام/پ

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان