تحولات عظیم در آموزش پزشکی ایران

تحولات عظیم در آموزش پزشکی ایران

معاون وزیر بهداشت از تحولات عظیم در آموزش پزشکی کشور خبر داد.

به گزارش سلامت خبرگزاری تسنیم، محمد باقر لاریجانی در افتتاحیه بخش دوم اجلاس روسای دانشگاه های علوم پزشکی کشور، ضمن تشکر از تمام  حضار، تلاش در جهت توسعه کمی و کیفی ارکان آموزش علوم پزشکی متناسب با نیازهای کشور را از نکات قابل توجه این حوزه برشمرد و با اشاره به بند 13 سیاست‌های کلی سلامت اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب در فرمایشات خود در خصوص آموزش عالی به نکات مهمی اشاره فرمودند که یکی از این نکات بحث نوآوری است.

لاریجانی به گزارش برخی سازمان‌های بین المللی در خصوص نوآوری در ایران اشاره کرد و گفت: در این گزارش به طور ضمنی آمده است در کشور بخش‌های مختلف با عملکرد مناسب در حوزه آموزش وجود دارد لیکن به منظور ایجاد هم افزایی، لازم است با رویکردی سیستماتیک این بخش‌ها به صورت یک نظام ساماندهی شوند.

وی گفت: نقش آموزش در نظام نوآوری کشور بسیار با اهمیت است چرا که ما با نظامی روبرو هستیم که برای اجرای موفق امور در آن می‌بایست آموزش‌های با کیفیت مناسب ارائه شود.

معاون آموزشی وزارت بهداشت افزود: توجه به آموزش عالی امری مهم است که در نقشه علمی کشور نیز به آن توجه ویژه ای شده است.

لاریجانی به اسناد مهمی که طی چند ماه اخیر تصویب شده است اشاره کرد و از آن جمله سند آمایش سرزمینی را نام برد که با حمایت‌های وزیر بهداشت و رئیس جمهور در شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسیده است.

وی سند کنترل و پیشگیری از بیماری‌های غیرواگیر را از دیگر اسناد مهم نظام سلامت کشور برشمرد و گفت: بار بیماری‌های غیرواگیر ایجاب می‌کند تا دانش آموختگان علوم پزشکی با توجه به نیازهای جامعه تربیت شوند.

لاریجانی گفت: از دانشگاه‌ها انتظار می‌رود برنامه خود را در راستای اجرای بسته‌های تحول و نوآوری آموزش علوم پزشکی ارائه کنند.

وی افزود: در اسناد بالادستی نظام سلامت توجه ویژه ای به آموزش علوم پزشکی شده است و بسته‌های تحول و نوآوری آموزش نیز با توجه به این اسناد تدوین شده است.

معاون آموزشی وزارت بهداشت با بیان اینکه در تدوین بسته‌های تحول آموزش جلسات کارشناسی متعددی برگزار شده است، گفت: 2 سمینار برای رصد چالش‌های آموزش علوم پزشکی، 4 جلسه با مدیران حوزه آموزش، 3 جلسه با مشاوران و صاحبنظران حوزه آموزش برگزار شد و نهایتاً نظرات معاونان و مدیران آموزشی دانشگاه‌ها در خصوص این بسته‌ها در اجلاس اخیر در دانشگاه علوم پزشکی تبریز اخذ شد.

وی آنالیز نظرات معاونان را نیز مطرح کرد و گفت: نظر معاونان و مدیران در خصوص بسته‌ها و تمام محورهای این بسته‌ها گرفته شده است و در کل تاکنون بازخورد منفی درخصوص این بسته‌ها از محیط دریافت نشده است.

لاریجانی با اشاره به مدل تدوین بسته‌های تحول و نوآوری آموزش پزشکی گفت: مدل ساختارمندی برای این بسته‌ها فکر شده است و سطوح مختلف برنامه ریزی نیز با این بسته‌ها در ارتباط است.

وی افزود: این بسته‌ها هنوز نهایی نشده است و جا دارد که روسای دانشگاه‌ها نظرات خود را در این خصوص اعلام کنند.

لاریجانی خاطرنشان کرد: ماهیت بسته‌های تحول حوزه آموزش تا حدودی با سایر حوزه‌های نظام سلامت متفاوت است اما تلاش بر این بوده است تا با مدل فکری منظم بسته‌ها به نحوی طراحی شود تا منشاء تحولات عظیمی در آموزش علوم پزشکی کشور شود.

انتهای پیام/

حج ۱۴۰۳
پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
اخبار روز اجتماعی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon