راه‌اندازی مرکز رسیدگی به شکایات بهداشتی و درمانی زائران ایرانی در حج

راه‌اندازی مرکز رسیدگی به شکایات بهداشتی و درمانی زائران ایرانی در حج

مشاور رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر با اشاره به ارتقاء پاسخگویی و ایجاد رضایتمندی بیماران از نحوه خدمات سلامت محور از راه‌اندازی مرکز پاسخگویی و رسیدگی به شکایات بهداشتی و درمانی زائران کشورمان در حج تمتع خبر داد.

طاهر درودی در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری تسنیم، با بیان این موضوع که بیماران در طی بستری شدن در سیستم سلامت حق دارند که با احترام و صداقت با آنها رفتار شود و در هر جا که امکان داشته باشد، بتوانند در تصمیم گیری در مورد درمانشان، شریک شوند، اظهار داشت: برنامه ریزی و ارائه مراقبت‌ها و خدمات درمانی بیمار محور مبتنی بر نظرات، نیازها و ترجیحات بیماران، مراقبان آنان و جامعه، نکته کلیدی سیستم‌های سلامت در کشورهای توسعه یافته و عنصر الزامی در بهبود و ارتقاء نظام درمانی و جلب اعتماد عمومی است.

                                                                                    طاهر درودی، رئیس بیمارستان جمعیت هلال احمر در مدینه منوره

رئیس بیمارستان جمعیت هلال احمر در مدینه منوره افزود: این کار موجب اثربخش بودن خدمات ارائه شده و در نهایت بهبود پیامدهای سلامت و رضایتمندی بیماران می‌شود.

درودی پذیرفتن بیمار به‌عنوان شریک سیستم‌های درمانی و تعمیم فرهنگ استقبال و انعطاف نسبت به نظرات و انتقادهای بیماران در سطح بیمارستانها را اهرم رشد بیمارستان‌های تعالی‌جو دانست و گفت: اجرای چنین طرح‌هایی در تدوین و تنظیم خط مشی‌ها، طرح‌ها و خدمات و سیاستگذاری‌های کلان سلامت در حج بسیار مؤثر خواهد بود.

وی هدف از افتتاح این واحد (مرکز پاسخگویی و رسیدگی به شکایات بهداشتی و درمانی زائرین) را در در بیمارستان‌های مکه و مدینه، ارتقاء پاسخگویی و ایجاد رضایتمندی بیماران از نحوه خدمات بهداشتی درمانی دانست و ادامه داد: در صورت نارضایتی زائران از خدمات بهداشتی و درمانی در ایام حج، موردی را که باعث ایجاد نارضایتی شده را در ساعات اداری و به صورت حضوری از طریق مراجعه به واحد رسیدگی به شکایات واقع در مدیریت سلامت کاروان اعلام کنند تا در اسرع وقت به آن رسیدگی شود.

رییس بیمارستان جمعیت هلال احمر در مدینه منوره در خاتمه خاطرنشان کرد: بررسی پاسخ و در صورت عدم حل مشکل اعلام به مراجع مربوطه و پیگیری دریافت پاسخ و اعلام نتیجه به شاکی توسط واحد رسیدگی به شکایات مرکز به صورت تلفنی، کتبی و حضوری در نخستین فرصت به شاکی اعلام می‌شود.

انتهای پیام/

حج ۱۴۰۳
پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
اخبار روز اجتماعی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon