جشنواره فیلم فجر | مهدویان: قهرمان "مرد بازنده" معترض به نظام نیست/ دفاع جواد عزتی از اهالی رسانه

جشنواره فیلم فجر | مهدویان: قهرمان "مرد بازنده" معترض به نظام نیست/ دفاع جواد عزتی از اهالی رسانه

نشست خبری فیلم "مرد بازنده" در برج میلاد در حالی برگزار شد که عکاسان و خبرنگاران به تنگی‌ جا در محل نشست معترض بودند و جواد عزتی در این‌باره گفت: به‌نظرم هیچ سینماگری نسبت به روزنامه‌نگاران ارجحیت ندارد و باید مدیران جشنواره فکری برای جای کم بکنند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، مهدویان در ابتدا درباره سؤالی که می‌گفت قهرمان فیلم به نظام و سیستم معترض است، گفت: اینگونه نیست و در فیلم‌های من قهرمانان معترض به سیستم نیستند.

وی بیان کرد: قهرمانان فیلم من شاید مابه‌ازای خارجی داشته باشند و حتما از اطراف الهاماتی دارند اما اینکه احمد و رسول مصداق مشخصی در خارج داشته باشند، اینگونه نیست.

وی بعد از این درباره سؤالی که می‌گفت خیلی زیاد فیلم می‌سازد بیان کرد که من مطالعه می‌کنم و نقدها را نیز می‌شنوم و  تنها کار نمی‌سازم.

او درباره ایرانی بودن فیلمش بیان کرد که فیلم من و آدم‌های من همه ایرانی و متناسب با فضای کشور هستند و اینکه با فضای ایران هماهنگ نباشند را قبول ندارم.

او درباره شخصیت رسول و محافظه‌کاری در فیلم و سریال زخم کاری گفت: فیلم جهان محدود دارد و قرار نیست درباره همه چیز توضیح بدهم و به‌نظرم خبرنگاران دریافت خود را درباره فیلم می‌گویند.

جواد عزتی درباره بازی در نقش‌هایش گفت که تلاش می‌کنم که همیشه خوب بازی کنم و پیش‌داوری درباره بازی‌ها ندارم.

مهدویان در پاسخ به سؤالی که می‌گفت انتهای فیلم می‌تواند فضا را برای ساخت قسمت دوم آماده کند،گفت: درباره ساخت قسمت دوم فیلم فکر نکردم و معلوم نیست که بعداً چه پیش آید.

آناهیتا درگاهی درباره بازی کوتاهش و اینکه چرا آن را انتخاب کرده است، گفت: این شخصیت رمز آلودگی داشت که برای من جالب بود و برای همین آن را انتخاب کردم. من این نقش را دوست داشتم.

مهدویان در مورد انتخاب عزتی برای بازی احمد در فیلمش که از نظر سنی مناسب نیست، گفت که عزتی ستاره تکرار نشدنی است که هر فیلمسازی دوست دارد در فیلمش بازی کند او از پس اجرای هر نقشی بر می‌آید و اینکه دوست هستیم با هم در فیلم خوش می‌گذرد.

او درباره حمایت مالی از فیلم‌هایش و احتمال آسیب به آنها بیان کرد که تلاش می‌کنم که به فیلم‌هایم آسیب نرسد. گروه ما گروه بزرگی است که همزمان کارهای زیادی می‌کنیم و هر زمان که وقت کار بعدی برسد آن را انجام می‌دهیم.

وی گفت که کارهای زیادی به من پیشنهاد می‌شود که خیلی از آنها را رد می‌کنم و با این حساب فکر می‌کنم که خیلی زیاد هم فیلم نمی‌سازم.

عزتی در مورد نقش خود در فیلم و چالش آن بیان کرد که هر نقشی به اندازه خودش چالش دارد و سختی خودش را دارد و صرف سن بالای کاراکتر و شرایط اجتماعی آن سخت‌ترش نمی‌کند. امکان دارد درونیاتش آن را سخت‌تر کند اما از این منظر خیلی نقش سختی نبود بلکه از نظر شخصیت‌پردازی تا حدی سخت بود.

وی بیان کرد که این فیلم را مهدویان از قبل دیده بوده و در ذهن روی آن کار کرده است. من را با این نقش غافلگیر کرد و به او گفتم که این همه بازیگران خوب داریم که به‌نظرم درجه یک هستند در دنیا. اما کاراکتر در فکر مهدویان پخته شده بود و نصف راه را رفته بود و برای همین به بازی در این فیلم افتخار می‌کنم.

عزتی نیز در مورد جای کم در سالن گفت که به‌نظرم هیچ سینماگری نسبت به روزنامه‌نگاران ارجحیت ندارد و باید مدیران جشنواره فکری برای جای کم بکنند. این نشست به همین دلیل مورد اعتراض برخی از خبرنگاران قرار گرفت.

مهدویان در مورد نسبت میان زخم کاری و ماجرای نیمروز گفت که امیدوارم میان این آثار در جهان فکری من نسبتی برقرار باشد. او این سؤال را در پاسخ به خبرنگاری گفت که به‌نظرش میان داستان‌های فیلم او نسبتی وجود ندارد.

رعنا آزادی‌ور درباره بازی خود در فیلم گفت که از همکاری با مهدویان لذت می‌برد و امیدوار است که این همکاری ادامه داشته باشد.

مجید نوروزی نیز گفت که از اولین کارهای مهدویان به سینمای او علاقه داشته و از بازی در فیلم مرد بازنده بسیار خوشحال است.

مهدویان نیز درباره فضای فیلم و تطابق آن با جامعه گفت که باید مخاطب درباره آن تصمیم بگیرد. اینکه چقدر وضعیت فیلم با جامعه نزدیک است یک ادعا است و این را به عهده مخاطب می‌گذارد. هر کس می‌تواند آن را قبول کند یا نپذیرد.

او بیان کرد که سالن نمایش برج میلاد سالن مناسبی نیست و از همه بدتر اینکه سیستم صدای ناهماهنگ با پخش دارد و اگر قرار است برج میلاد محل برگزاری جشنواره بماند مهم‌ترین رکن پخش فیلم است که شرایط مناسب داشته باشد.

وی بیان کرد که مونتاژ فیلم را خیلی دوست داشته است و یکی از خلاقانه‌ترین آنها بوده است.

او درباره  ترس و هراس احمد در فیلم گفت که به‌نظرم خیلی اثرگذار بوده است. او هراس‌هایی درون خود دارد که در لحظاتی گریبانگیرش می‌شود و می‌تواند نشانه تمام ترس‌هایی باشد که هر کس دارد.

حجازی تهیه‌کننده فیلم درباه پروسه تولید فیلم ضمن تشکر از عوامل فیلم گفت این پروسه از زمان شروع تا آخر زیر 2 ماه بوده و بیشتر از 50 روز  کار که حاصل یک تیم هماهنگ بوده است.

مهدویان درباره داستان فیلم گفت که من از زمان ماجرای نیمزور با ابراهیم امینی روی داستان فیلم‌ها کار می‌کردیم و از همان ابتدا عاشق ژانر نوآر هستیم. حتی ماجرای نیمروز را در آن فضا ساختیم. بعد از درخت گردو نیز حسین حسنی ایده‌ای داشت که بعد به همین فیلم تبدیل شد و تصمیم گرفتیم که بعد از درخت گردو آن را بسازیم. کرونا عاملی شد که نتوانستیم فیلم را بسازیم تا اینکه بعد از زخم کاری و بهبود شرایط کرونایی توانستیم این فیلم را جلوی دوربین ببریم.

سجاد پهلوان تدوینگر فیلم نیز بیان کرد که تدوین این فیلم بعد از 48 ساعت از اتمام فیلمبرداری انجام شد. البته مهدویان خودش تدوینگر درجه یکی است اما این کار را و ماجرای نیمروز را خیلی دوست داشتم. او همچین بیان کرد که جواد عزتی در این فیلم بی‌نظیر بازی کرده است.

سجاد بابایی بازیگر نقش سینا گفت که بازی در این فیلم و همکاری با مهدویان بسیار تجربه خوبی بود. کریمی‌ نیز گفت که سال‌ها است که کار مهدویان را دنبال می‌کند و اظهار داشت که بازی عزتی عالی بود خصوصا اینکه روزی 5 ساعت زیر گریم بود و دوباره فردا این روال باید تکرار می‌شد.

انتهای پیام/

واژه های کاربردی مرتبط
واژه های کاربردی مرتبط
پربیننده‌ترین اخبار فرهنگی
اخبار روز فرهنگی
آخرین خبرهای روز
مدیران
تبلیغات
رازی
مادیران
شهر خبر
فونیکس
او پارک
پاکسان
رایتل
طبیعت
میهن
triboon
گوشتیران