اغالب ناشران کتاب به برندسازی گرافیکی توجهی ندارند


اغالب ناشران کتاب به برندسازی گرافیکی توجهی ندارند

خبرگزاری تسنیم: انتشارات بیدگل به عنوان یکی از ناشران موفق در عرضه کتب تئاتر و سینما، با استفاده از برندسازی و توجه به مسائل گرافیکی از استقبال خوب مخاطبان در غرفه خود سخن می‌گوید.

عماد شاطریان،‌ مدیر انتشارات بیدگل در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم درباره شرایط برندسازی و توسعه تجاری حوزه نشر از محاسن و مشکلات این رویه سخن گفت. وی با اشاره به تصمیم بکارگیری یک متخصص حوزه گرافیک در طراحی کتاب گفت: ما برای هر موضوع یک قطع به خصوص و یک دبیر انتخاب کردیم که براساس میزان توجه مخاطبان آن حوزه کتاب را طراحی می‌کنیم.

وی با اذعان به نگاه خنثی بیشتر ناشران نسبت به رویه برندسازی با رویکرد گرافیکی، از  استقبال مخاطبان کتاب به شیوه ناشرانی چون بیدگل خبر داد و گفت: مخاطب با دیدن قطع و گرافیک کتاب متوجه می‌شود که کتاب متعلق به نشر بیدگل است.

وی بر این باور است که مهمترین موفقیت این رویه موفقیت در فروش و بالا رفتن تیراژ کتاب است که در نشر بیدگل به ثمر رسیده است.

شاطریان حرکت ناشران به سمت برندسازی و استفاده درست از قالب‌های به روز در حوزه چاپ و نشر را عاملی برای محو کردن دلالان کتاب دانست و تاکید کرد این مهم تنها به دست وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی رخ خواهد داد. وی با مثال زدن از رفتار برخی ناشران در چاپ آثار ترجمه ناشران دیگر تنها با تغییر در حروف‌چینی، فقدان قوانین سختگیرانه را عاملی برای سوءاستفاده‌های فراوان در صنعت نشر دانست.

مدیر انتشارات بیدگل با استقبال از قانونی شدن شرایط کپی رایت و تبعیت این انتشارات در خرید حقوق مادی و معنوی اثر از ناشر اصلی، ضعف روابط میان ناشران ایرانی و خارجی و عدم پذیرش ناشران داخلی توسط ناشران خارجی را از معضلات این بخش از نشر کتاب برشمرد و افزود با قانونی شدن کپی رایت دست ناشرنماها بسته خواهد شد.

وی در پاسخ به مشکلات پیشروی ناشرانی که چنین رویه‌ای را اتخاذ کردند، به مشکلات ناشران در حوزه چاپ و نبود کاغذ مناسب برای قطع مدنظر اشاره کرد که موجب گران شدن کتاب‌های این نشر شده است.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار فرهنگی
اخبار روز فرهنگی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
triboon
گوشتیران
رایتل
مادیران