عشق به قرآن سختی‌های زندگی را آسان جلوه می‌کند

عشق به قرآن سختی‌های زندگی را آسان جلوه می‌کند

خبرگزاری تسنیم: نوجوان حافظ قرآن گچسارانی گفت: قرآن خواص ناشناخته‌ای دارد و در زندگی همه انسان ها سبب معجزاتی می شود که می‌بینیم ولی به سادگی از کنار آن می‌گذریم و عشق به قرآن سبب می‌شود استقامت ما زیاد و سختی های مسیر زندگیمان را نادیده بگیریم.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گچساران ، در جملاتش صراحت و شفافیت عجیبی وجود دارد، می گوید: حفظ قرآن، هدف‌گذاری مرا  در زندگی مشخص کرد و راه درست را پیش رویم قرار داد، پدرش هم تاکید می‌کند که آرامش مهمترین برکتی است که به واسطه حفظ قرآن توسط فرزندش در زندگیشان موج می‌زند.

به برکت انقلاب اسلامی سالهاست که ترویج فعالیت‌های قرآنی در سطوح مختلف کشور مورد استقبال خانواده ها قرار گرفته است و در این میان شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران جزو سازمان های مروج فعالیت های قرآن است.

گفتگویی که در زیر آمده است، مصاحبه‌ای با انسیه محسنی فرزند  محمد محسنی رئیس اداره HSE  شرکت بهره برداری  نفت وگاز گچساران است که در سن 15 سالگی موفق شده است به منزلت حفظ کلام الله مجید دست یابد. این گفتگو را در زیر بخوانید:

 انسیه خانم لطفا به ما بگویید چند سال دارید و کلاس چندم هستید؟
من 15 ساله‌ام و کلاس اول دبیرستان مدرسه تیزهوشان علم الهدی هستم.

 شما از چه سالی شروع به حفظ قرآن کریم کردید؟
من از کلاس سوم ابتدایی شروع به حفظ قرآن کردم.

 چه عاملی شما را تا این اندازه  به حفظ قرآن علاقمند کرده بود؟
من علاقه و انگیزه زیادی برای حفظ قرآن داشتم و در سال های اول معلمان خوبی داشتم که کمک زیادی به من کردند که از همین جا لازم می‌دانم از خانم شمشیری، معلم قرآن و خانم ظفری، معلم تجوید تشکر ‌کنم.

 مشوقان اصلی شما در حفظ قرآن کریم چه کسانی بودند؟
خانواده ام و بیشتر از همه پدر و مادرم در حفظ قرآن نقش مهمی داشتند و به من خیلی کمک کردند.

 الگوی شما در زندگی چه کسانی هستند؟
الگوی من در زندگی ، مادرم هستند.

 اولین سوره ای که حفظ کردید چه بود؟
اولین سوره ای که حفظ کردم سوره ناس بود و حفظ کل را از جزء 29 شروع نمودم.

 شما کدامیک از سوره های قرآن را بیشتر دوست دارید؟
من سوره بقره را بیشتر از همه سوره ها دوست دارم بخاطر اینکه در آیات آن اسرار زیادی نهفته است. بلندترین سوره قرآن است و بلندترین آیه قرآن نیز در همین سوره می باشد.

فکر می کنید رمز موفقیت شما در حفظ قرآن چه چیزی بوده است؟
توکل به خدا، تلاش و کوشش و صبر و نقش ارزنده مادر و مادربزرگم (خانم عذری غیاثی) که اولین خانه قرآن گچساران را راه اندازی کردند و باعث ایجاد انگیزه در من شد.

 انسیه خانم شما دوست دارید در آینده چه کاره شوید؟
من رشته علوم تجربی را انتخاب می‌کنم چون دوست دارم پزشک شوم و به مردم کشورم خدمت کنم و عاشق خدمت کردن هستم.

 چه توصیه ای برای همسن و سال هایتان دارید؟
توصیه می کنم که به سمت قرآن بیایید چون راه درست زندگی کردن را بهتر انتخاب می کنند و خوشبختی آنها تنها از راه عمل به قرآن و دستورات اهل بیت(علیه السلام) است.

 اگر امکان دارد بیشتر توضیح دهید ؟
قرآن خواص ناشناخته ای دارد و در زندگی همه انسان ها سبب معجزاتی می شود که می‌بینیم ولی به سادگی از کنار آن می گذریم و عشق به قرآن سبب می‌شود استقامت ما زیاد و سختی های مسیر زندگی مان را نادیده بگیریم.

 و حرف آخر:
پیشنهاد می‌کنم با توجه به اینکه شرکت بهره برداری نفت وگاز گچساران فضاهای آموزشی مناسبی دارد یک دار القرآن برای فرزندان کارکنان راه اندازی کند.

انتهای پیام /
 

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon