تشرف ۲۶۸۰ زائر کرمانی به حج تمتع


تشرف 2680 زائر کرمانی به حج تمتع

خبرگزاری تسنیم: مدیرحج و زیارت استان کرمان گفت: امسال ۲۶۸۰ زائر از استان کرمان به حج تمتع مشرف می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، روح‌الله پورشعبان ظهر امروز در جمع خبرنگاران، با اشاره به اینکه امسال 2680 زائر از استان کرمان به حج تمتع مشرف می‌شوند، اظهار کرد: این تعداد زائرحریم امن الهی در قالب 18 کاروان و 6 پرواز با هواپیمای 27 بوئینگ ماهان به سمت جده می‌روند.

وی بیان کرد: امسال تعداد زائران استان کرمان نسبت به سال گذشته 43 درصد افزایش دارد.

مدیر حج و زیارت استان کرمان با اشاره به اینکه در هر پرواز 450 نفر زائر مکه و مدینه به سمت جده می‌روند، افزود: نخستین کاروان در تاریخ یکم مهرماه و آخرین گروه در چهارم مهرماه امسال عازم جده می‌شوند.

پورشعبان تصریح کرد: برگشت زائران بعد از انجام مناسک حج، از مدینه به شکل مستقیم به سمت کرمان است.

وی با بیان اینکه شعار حج امسال از طرف مقام معظم رهبری «معنویت، خودباوری و اتحاد اسلامی» نامگذاری شده است، گفت: قبل از سفر 12 جلسه برای زائران برگزار شده و یک جلسه آموزش متمرکز نیز برای مدیران کاروان‌ها برگزارمی‌شود.

مدیرحج و زیارت استان کرمان بیان کرد: اقدامات لازم برای صدور ویزای زائران خانه خدا انجام شده و تمام گذرنامه‌های زائران تحویل عربستان سعودی شده است.

پورشعبان با تاکید بر اینکه در حال حاضر لباس متحدالشکل زائران آماده تحویل است، افزود: چمدان نیز به شکل متمرکز از هفته آینده تحویل زائران خانه خدا می‌شود.

وی از افزایش 4 برابری اعزام زائران زن به خانه خدا خبر داد و تصریح کرد: از کرمان 1409 نفر زن و 1156 نفر مرد به سفر معنوی حج تمتع اعزام می‌شوند.

مدیرحج و زیارت استان کرمان با تاکید بر اینکه بسته‌های فرهنگی شامل کتاب، سی دی و بروشور از طرف بعثه رهبری در بین زائران توزیع می‌شود، اظهار کرد: همچنین کتاب  «پرواز به سوی نور» در اختیار زائران قرار گرفته است.

پورشعبان گفت: جوانترین  زائر از کرمان 18 سال و مسن ترین زائر 94 سال دارد.

وی با بیان اینکه امسال طرح زائران آسمانی را نیز در دستور کار داریم، افزود: اسامی تعدادی از شهدا را از بنیاد شهید گرفته و به دست زائران می‌دهیم تا از طرف آنها مناسک حج را انجام دهند.

مدیرسازمان حج و زیارت کرمان خاطرنشان کرد: بسیجیان، ایثارگران، جانبازان و آزادگان همکاری مستقیم با حج و زیارت دارند و در حال حاضر 335 نفر مشغول خدمات رسانی به زائران هستند.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon