ثبت‌نام ۲۰ هزار اصفهانی در طرح ملی حفظ قرآن کریم


ثبت‌نام 20 هزار اصفهانی در طرح ملی حفظ قرآن کریم

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان اصفهان گفت:۲۰ هزار نفر در طرح ملی حفظ قرآن ثبت‌نام کردند و مسابقات قرآنی به زودی با حضور ۱۳۰ هزار نفر در بخش اذان و مفاهیم تخصصی قرآن و حفظ و قرائت برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین رضا صادقی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اصفهان درباره عملکرد اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در 6 ماهه نخست سال مزین به اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی اظهار کرد: در اداره اوقاف و امور خیریه استان تفاهمات، توافقات و کارگروه‌هائی بین میراث‌ فرهنگی، منابع طبیعی، بنیاد شهید، ورزش و جوانان، سازمان زندان‌ها و مرکز مدیریت حوزه علمیه تشکیل شده است.

وی افزود: اداره اوقاف می‌کوشد که تحول اقتصادی در موقوفات و تحول نیروی انسانی در سازمان و هم‌چنین بحث فرهنگ امور قرآنی، اهل بیت(ص) و وقف را در جامعه ترویج و گسترش دهد که در 6 ماهه نخست امسال پیشرفت بسیار خوبی داشتیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان تصریح کرد: در 6 ماهه نخست امسال بالای56 هزار سند اجاره در بحث موقوفات تمدید و تنظیم شده و 20 هزار نفر در طرح ملی حفظ قرآن ثبت‌نام کردند که مسابقات قرآنی به زودی با حضور 130 هزار نفر در بخش اذان و مفاهیم تخصصی قرآن و حفظ و قرائت برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: در بخش فرهنگی طرح نشاط معنوی در 6 ماهه نخست امسال با اعزام 200 روحانی و مبلغ صورت گرفته و در دهه کرامت نیز از متولیان 25 امام‌زاده تجلیل به‌عمل آمد و برای نخستین بار در سال 93 ارزیابی و عملکرد خدام امام‌زادگان را داشتیم.

حجت‌الاسلام صادقی با بیان اینکه ارزیابی و عملکرد پرسنل اداره اوقاف صورت گرفت و نیروهای مستعد برای ارتقا در اداره شناسائی شدند، خاطرنشان کرد: در 6 ماهه نخست امسال در بخش اعتبارات، جذب اعتبارات خوبی را برای مساجد و اماکن متبرکه داشتیم که 3 میلیارد تومان برای جامعه‌المهدی اصفهان جذب شده است.

وی با اشاره به مهم‌ترین ماموریت اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در 6 ماهه دوم امسال بیان کرد: تحول اقتصادی در بخش موقوفات، تحول نیروی انسانی در اداره کل اوقاف، سرمایه‌گذاری بر روی موقوفات مستعد برای سرمایه‌گذاری و سرمایه‌گذاری بر روی کلاس‌های طرح حفظ قرآن کریم از مهم‌ترین ماموریت این اداره در 6 ماهه دوم امسال است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان تصریح کرد: بهره‌برداری از کاروانسرای عباسی در کوهپایه از دیگر ماموریت‌های مهم این اداره در ماه‌های باقی مانده از سال 93 است.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon