تقویت معده و حافظه بایک گیاه دارویی


تقویت معده و حافظه بایک گیاه دارویی

خبرگزاری تسنیم: گیاه هلیله با دارا بودن خواص دارویی در تقویت معده و حافظه مفید است.

به گزارش گروه "رسانه‌ها" خبرگزاری تسنیم، عزیزالله خیری اظهار کرد: هلیله دارای انواع مختلفی است. هلیله زرد، هلیله سیاه، هلیله کابلی و هلیله چینی از اقسام آن است که از این میان هلیله کابلی محصول هندوستان است، ولی چون سابقاً آن را از راه کابل به ایران می‎آوردند به هلیله کابلی معروف شده است.

وی ادامه داد: میوه این گیاه موقعی که تازه است بیضی یا گلابی شکل است که پس از خشک شدن سخت و ناهموار می‌شود و دارای مواد صمغی، تانن فراوان و مواد خلط‌آور و چندین نوع قند است.

این کارشناس گیاهان دارویی افزود: از امام رضا(ع) روایت کرده‎اند، روزی جمعی از پزشکان در محضر ایشان خواص چندین دارو را توصیف می‎کردند که آن حضرت فرمودند که شما از این ادویه تعریف می‎کنید، ولی نمی‎دانم چرا هلیله و رازیانه را فراموش کرده‌اید؟

وی خاطرنشان کرد: هرکس در روز یک هلیله کابلی را در دهان بگذارد و بمکد موی او سیاه می‌شود. همچنین انواع هلیله‎ها برای تقویت معده، حافظه، ذهن و حواس ظاهری و باطنی مفید است و برای سردرد، مالیخولیا، رفع وسواس و امراض روحی سود فراوان دارد.

خیری از ممنوعیت‎های مصرف این گیاه گفت و افزود: استعمال آن موقعی که فرد تب دارد، جایز نیست. برای درمان فراموشی دارویی موثرتر از هلیله کابلی نیست و برای تقویت دندان و لثه نیز خاصیت دارد.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/
خبرگزاری تسنیم: انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود.

بازگشت به صفحه سایر رسانه ها

پربیننده‌ترین اخبار رسانه ها
اخبار روز رسانه ها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon