مدرسه‌سازی خیران قانونمند می‌شود

مدرسه‌سازی خیران قانونمند می‌شود

خبرگزاری تسنیم: معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: خوشبختانه چند سالی است که در کشور مدرسه‌سازی به خوبی در حال شکل‌گیری است و برای قانونمند‌سازی خیران مدرسه‌ساز دو مصوبه تصویب شده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، علی زرافشان ظهر امروز در آئین امضای تفاهم‌نامه همکاری در فعالیت‌های آموزشی و پرورشی خراسان جنوبی با جامعه یاوری در بیرجند اظهار کرد: وجود 5 هزار معلم شهید و36 هزار دانش‌آموز شهید بسیجی در سطح کشور نشان از تدین این کشور است و امید است همه ما بتوانیم رهروان خوبی برای آنها باشیم.

وی افزود: جا دارد از جامعه یاوری و کسانی که در این جامعه کمک می‌کنند تا علم و دانش توسعه یابد و فقر از جامعه دور شود تشکر و قدردانی کنم.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: در سیاست کلان جمهوری اسلامی بارها مقام معظم رهبری تاکید بر مشارکت و واگذاری امور به دست مردم دارند.

زرافشان بیان کرد: یکی از اهداف جامعه یاوری فرهنگی ارتقای سطح دانش در مناطق محروم روستائی است.

وی اظهار کرد: سیاست وزارت آموزش و پرورش هم واگذاری امور به مردم است و اینکه سیاست کلان در درون خود ارزش‌هایی را تولید کنند که اهمیت مشارکت در امور را دو چندان کند.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: ایجاد سرمایه اجتماعی در درون جامعه، امروزه در تحلیل جوامع به صورت پیوند تکمیل شده است و این سرمایه گاهی اجتماعی و مالی است که در این میان سرمایه اجتماعی از همه مهم‌تر است.

زرافشان افزود: واگذاری امور به دست مردم سبب می‌شود که مردم با اعتماد بیشتری در درون جامعه حضور یابند و اعتمادشان نسبت به ایران، توسعه و پیشرفت کشور، روز به روز افزایش یابد.

وی با بیان اینکه برخی از اعتقادات جامعه یاوری به دنبال توسعه ایران است، تصریح کرد: احساس مشارکت و نفوذ پذیری از ویژگی‌های جامعه یاوری است.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: آموزش و پرورش گستردگی بسیار زیادی دارد و برای تمام کسانی که به دنبال توسعه علم هستند عرصه خدمت‌گذاری را فراهم کرده است.

زرافشان با اشاره به فعالیت‌های تربیت بدنی افزود: ورزش یک ضرورت در جامعه است و مقام معظم رهبری هم بر تحصیل، تهذیب و ورزش تاکید دارند و عرصه ورزش عرصه‌ای مورد نیاز برای جامعه است.

وی با اشاره به انواع مدارس با تاکید بر اینکه برخی از مدارس نیاز به توجه بسیار زیادی دارند، گفت: این مدارس شامل مدارس استثنایی، خوابگاه‌های شبانه‌روزی و مدارس شبانه‌روزی هستند.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت:  بعد نرم‌افزاری در مدارس نیز از اهمیت زیادی برخوردار است و باید به آن توجه ویژه شود.

زرافشان با اشاره به خیران مدرسه‌ساز تصریح کرد: خوشبختانه چند سالی است که در کشور این امر به خوبی دارد شکل می‌گیرد و برای قانونمند‌سازی خیران مدرسه‌ساز دو مصوبه تصویب شده است.

وی گفت: پژوهش‌سراهای خراسان جنوبی جزو برترین‌ها در کشور است و تاکنون دانش‌آموزان خراسان جنوبی در کشور بسیار خوش درخشیدند.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon