تپه "مرادآب" کرج ساماندهی می‌شود


تپه "مرادآب" کرج ساماندهی می‌شود

خبرگزاری تسنیم: نماینده مردم کرج با بیان اینکه قرار است تپه "مرادآب" ساماندهی می‌شود، گفت: اجرایی کردن این طرح‌ها مشروط به استقبال مردم است و اگر مردم استقبال نکنند تغییری در این منطقه ایجاد نمی‌شود.

محمدجواد کولیوند در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرج، با بیان اینکه برای ارتفاع 1400 متر به بالا براساس قانونی که در ریاست جمهوری وقت مصوب شده است باید هیئت امنا تشکیل شود، اظهار داشت: یک هیئت امنایی متشکل از فرماندار، نمایندگان شهر، امام جمعه، دادستان، شهردار و چند نفر از معتمدین تشکیل شده است.

وی افزود: این سازمان بر اساس عرصه‌هایی که در اختیارش قرار گرفته می‌تواند بفروشد و هزار و 400 متر به بالا را تملک کنند.

کولیوند ادامه داد: اگر بخواهیم در تپه مرادآب و در مجموعه اسلام آباد فرهنگ سکونتی را تغییر دهیم باید برای این مجموعه زیر 1400 تعیین تکلیف کنیم.

نماینده مردم کرج با بیان اینکه الان بالای 1400 متر آزاد شده است ولی برای ارتفاع پایین‌تر از 1400 متر تعیین تکلیف نشده است، بیان کرد: ارتفاع کمتر از 1400 در اختیار شهرداری است.

نایب رئیس کمیسیون شوراهای مجلس با بیان اینکه یکی از برنامه‌های طرح‌ جامع شهرسازی ساختن برج است، خاطرنشان کرد: برج‌سازی به آن معنایی که در تهران ساخته می‌شود نیست بلکه بخشی از این منطقه را به مجموعه‌ای که از نظر سکونت‌گاهی امکانات خوبی داشته باشد تبدیل می‌کنند.

وی با بیان اینکه پارک، فضای‌سبز، مدرسه و سایر امکانات در این مجموعه ایجاد می‌شود، گفت: این منطقه 168 هکتاری تنها به برج‌سازی اختصاص نمی‌یابد بلکه امکانات خدماتی، ورزشی، فرهنگی، مسکونی، تجاری و اداری در این منطقه احداث می‌شود.

کولیوند با بیان اینکه قرار است تنها در 7.1 هکتار برج‌سازی انجام شود، عنوان کرد: اجرایی کردن این طرح‌ها در 168 هکتار مشروط به استقبال مردم است و اگر مردم استقبال نکنند در این منطقه تغییری ایجاد نمی‌شود.

نماینده مردم کرج با بیان اینکه این طرح، تغییر کاربری نیست، اظهار داشت: هنگامی که طرح جامع شهر آماده می‌شود طرح تفصیلی نوع خدمات کاربری‌ها را مشخص می‌کند.

نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این طرح تاییدیه شورای برنامه‌ریزی استان را اخذ کرده است، گفت: این طرح اگر با طرح جامع شهر مغایر باشد به شورای عالی شهرسازی کشور می‌رود.

وی افزود: قسمتی از این طرح مغایر با طرح تفصیلی شهر بوده به همین دلیل این طرح توسط اداره راه و شهرسازی استان به شورای عالی شهرسازی و معماری رفته تا تصمیمات لازم اتخاذ شود.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon