هلیم برای افراد گرم‌مزاج مناسب نیست

هلیم برای افراد گرم‌مزاج مناسب نیست

خبرگزاری تسنیم: یک محقق و مدرس طب سنتی گفت: خوردن هلیم با مقداری روغن حیوانی و دارچین برای افطار فقط برای سردمزاجان مفید است و گرم‌مزاجان بهتر است از سوپ جو و آش‌های خنک که از ماش، جو و سبزی‌ها در آنها به کار برده شده است, بیشتر استفاده کنند.

به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری تسنیم, یوسف اصغری درباره تدابیر افطار ماه رمضان اظهار داشت: یکی دیگر از تدابیر ماه مبارک تدابیر هنگام افطار است که شخص روزه‌دار اگر از آن غافل شود می‌تواند بدنش را دچار بیماری کند.

تدابیر افطار ماه رمضان

ــ خوردن مایعات داغ و گرم (بالفعل و بالقوه) برای افراد گرم‌مزاج خیلی مناسب نیست و بهتر است این افراد از نوشیدنی‌های خنک نه خیلی سرد به‌صورت جرعه جرعه استفاده کنند.

این محقق و مدرس طب سنتی ادامه داد: خوردن هلیم با مقداری روغن حیوانی و دارچین برای افطار فقط برای افراد دارای مزاج سرد مناسب و مفید است.

ــ هلیم برای افراد گرم‌مزاج مناسب نیست و باید از سوپ جو و آش‌های خنک که از ماش، جو و عدس در آنها استفاده شده است, بیشتر استفاده کنند.

ــ در فصل تابستان به‌خاطر کوتاهی شب بهتر است شام به‌صورت مختصر و از غذاهای مقوی و کم‌حجم استفاده شود تا در زمان سحر از معده و روده کوچک عبور کرده باشد.

وی می‌گوید: توصیه می‌کنم از غذاهای سنگین و دیرهضم هنگام شب استفاده نکنند و سعی کنند تا می‌توانند از مواد غذایی متناسب با مزاج بدنشان استفاده کنند.

ــ شام ماه مبارک رمضان با دیگر ماه‌ها تفاوت چندانی ندارد، تنها بهتر است برای این وعده، غذایی متناسب با مزاج و زودهضم مصرف شود.

انتهای پیام/*

پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
اخبار روز اجتماعی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon