پرداختی مردم در بیمارستان‌ها نسیه‌ای شده است

پرداختی مردم در بیمارستان‌ها نسیه‌ای شده است

وزیربهداشت با اشاره به اینکه ادامه خدمات رسانی به مردم به وصول مطالبات از بیمه‌ها وابسته است و باید طبق قانون،۶۰ درصد مطالبات در دو هفته و مابقی در ۳ ماه پرداخت شود،گفت:وجه نقدی را که پیش‌تر مردم به بیمارستان‌ها می‌پرداختند به پول نسیه تبدیل شده است.

به گزارش سلامت خبرگزاری تسنیم، سید حسن هاشمی در حاشیه آیین اختتامیه دانشنامه تخصصی و فوق تخصصی در خصوص پرداخت مطالبات پزشکان از بیمه‌ها اظهار کرد: اگر بیمه‌ها به موقع به تعهدات خود عمل کنند ما فوری به پزشکان و پرسنل بیمارستان مطالبات معوق را پرداخت خواهیم کرد، زیرا وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی و همچنین سازمان مدیریت قول دادند که تا پایان شهریور مطالبات را پرداخت کنند.

وزیر بهداشت ابراز امیدواری کرد که این وعده عملی شود و افزود: اگر این وعده تحقق یابد مسائلی را که هم بیمارستان‌ها را دچار مشکل کرده است و هم همکاران ما گلایه مند شدند را حل کنیم و این در حالیست که این تاخیر کل طرح تحول سلامت را تحت تاثیر قرار داده است. همچنین، آقای رئیس جمهور هم تاکید داشتند که هر چه سریع تر پرداخت معوقات انجام شود.

به گزارش وزارت بهداشت، هاشمی عنوان کرد: ادامه خدمات رسانی به مردم به وصول مطالبات از بیمه‌ها وابسته است و بیش از این هم مورد انتظار نیست که طبق قانون 60 درصد مطالبات ظرف دو هفته و مابقی ظرف 3 ماه پرداخت شود.

وی افزود: وجه نقدی را که پیش تر مردم به بیمارستان‌ها پرداخت می‌کردند به پول نسیه تبدیل شده است که اگر به موقع پرداخت نشود مشکلات مالی بسیاری را برای بیمارستان‌ها ایجاد خواهد کرد.

وزیر بهداشت در خاتمه خاطرنشان کرد: من مطمئنم که بیمه‌ها به وعده ای که دادند عمل خواهند کرد.

انتهای پیام/

حج ۱۴۰۳
پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
اخبار روز اجتماعی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon